onsdag 18. november 2009

inspirerende..











..en blogg, som er en av mine absolutte favoritter av de utenlandske jeg følger med på, er HEEGELDAB. Den vakre kvinnen som eier bloggen heter Marianne, er trebarnsmor - fra Estonia. Hun er en 1000-kunstner som skaper de vakreste saker..Hun syr, hekler, strikker, tover og lager smykker.. Just love it! Jeg blir så inspirert av henne, og de skjønne bildene hun har på sin blogg.. Hun og flere kunstnere arrangerer en konkurranse, hvor hun oppfordrer også norske kreative sjeler til og delta..Ta en titt her - kanskje dette kan være noe for akkurat deg..? Ønsker dere alle sammen en finfin onsdag - Moaklem

30 kommentarer:

M sa...

Alt ved deg er så nydelig Moa!!
Bilder og sitater du finner, klær og alt du viser....jeg koser meg alltid på bloggen din.....inspirerende for hvert innlegg. Ha en fin dag,
Klem,M

Alven sa...

Nydelige bilder :-) Ble litt inspirert til å hekle eller strikke nå :-)

Ha en fin dag videre :-)

Marianne With Nor sa...

Åh for en nydelig blogg! Takk for tipset, denne må jeg følge med på. Har selv studert i Estland faktisk, men bra hun skriver på engelsk -må være et av verdens vanskeligste språk med sine 15 kasuser... Ikke så mye som sitter igjen av det lille jeg lærte.

Ha en strålende dag videre!

Klem Marianne

@afjo72 sa...

Guri, DE skoene på første bildet da . . . *drømme* Tusen takk for at du leter gjennom nettet for oss andre ;o))

Fin onsdag til deg!

holmberg sa...

WOW, vennen, litt av et tips!
Så mye herlig kreativitet;)
Takk, takk.
Her er det marsipankuletrilling i dag til julemesse lørdag;)
trille, trille, trille, hi~hi.
Ønsker deg en superduper onsdag;)
megaklemmer fra meisen.

☆Therese sa...

Så mye lekkert og inspirenrende!
Takk for tipset :)

En helt annen ting...
Satt og scrollet nedover her leeeenge i går kveld på leit etter en krakk du hadde malt i lys turkis/lyseblå/aqua (må ta med alle alternativene). Jeg skal muligens male litt nå og da lurte jeg på den fargen, men jeg finner den ikke !!!! IIIK Har du fortsatt fargekoden på den fargen??
Ingen bråhast altså :)

Ha en god dag Moa,
godklem

Anonym sa...

snakk om kreativitet!!! hvor søren henter de alt fra??? synes jeg er kreativ som klarer å kle på meg hver dag:o))

Nydelige ting!!!!

Klem fra mæ

Lykkelita sa...

Bare innom for å sende en langdistanseklem og ble helt oppslukt av bildene du har lagt ut:) Nydelige var de! Skjønner godt at du blir inspirert av den bloggen.
Husk nå bare at du er en stor inspirasjonskilde selv!
klem:)

Torilpia sa...

Så søte ting da .. :o)
Skal sjekke ut bloggen hennes.

Ha en flott lille-lørdag!!

Jannicke sa...

Så mye fint! Likte spesielt godt smykket på bilde nr 2 :o)
Takk for inspirasjon :o)
Klem J.

Anna-Malin sa...

Vilka ljuvliga saker du visar...
Älskar pannbandet, ja allt...
Nu ska jag gå in på hennes blogg och kika.

Jag uppskattar så dina rara ord hos mig, jag blir så glad...

Kram till dig Moa.

Mitt hvite hus sa...

Nydelig... pannebåndet var vikrleig flott....

Skal ki9kke inn på den bloggen.::ha en fin onsdagskveld..*Klem Kerstin

liven sa...

Så nydelig da Moa!!
Med så mange flinke kreative bloggere som det er må her finnes noen gode kandidater!!

ha en fin kveld :o)

Guttemamma sa...

Oj oj,takk for tips. Ja,om bloggen hennes altså-ikke konk...
:)

Mitt hjem..... sa...

Kjempe inspirerende. Tar frem heklepinnene nå!!!! :)))))))

Josefine sa...

Hei min venn...

Dette var bare vakkert ja!
Nydelige bilder, så lekkert med bånd på denne måten. Sjarmerende når det er heklet....og for noen lekre farger:) På syttitallet var det også veldig poppis med bånd i halsen, tror det het jomfrubånd...hi.hi
Men det var som oftest velur/speilfløyel...

Jeg står fortsatt i kjelleren og laster stoff fra det gamle syrommet. Tror jeg har stoff for millioner , rene gullgruven..hi.hi

Ringer deg i morgen, Go'klem fra meg

linn sa...

hårbåndet på det tredje bilete vart min favoritt. Kanskje eg må prøve å lage eit liknande... :O)

Ynskjer deg ein god onsdag.

*klemmar*

Jill sa...

Onsdagskelm fra meg som ønsker seg sånne sko!!!!!
Den bloggen har jeg vært innom tidligere og den er nyyydelig!

mi-rachel sa...

så jammen vakkert ut.

☆Therese sa...

Jeg fant jeg fant!! Begynte å lure på om jeg husket så feil - altzeimer light.... Fikk en kommentar av deg 17. juni vedr fargen, den skal komme fra Flügger. Du hadde bilde av en krakk i et innlegg 16. juni (tror jeg det var - nå har jeg scrollet - hi hi) Mulig krakken er mer lyse blå... men du, hvis du ikke har det "lett tilgjengelig" skal du ikke begynne etterforskning altså :) Jeg kan jo tross alt lete litt hos en fargehandel selv også (var bare så lettvindt å spørre deg ;o)).
Klemmer

Unknown sa...

Oi, så mye fint! Skulle gjerne hatt litt mer tid jeg også. Elsker og pusle med sånt... Alt for sjelden nå for tiden :O( Jeg får kose meg med det vakre du legger ut, Moa :O)

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Klem Susanne

Min Still By Maia sa...

Vakkert Moa! Takk for godt tips.

Ha en fin torsdag min blogg venn :)

Maia Klemmer

holmberg sa...

Hei til deg og kveldsvennen;)
Tenkte jo selvfølgelig at jeg skulle vise resultatet fra trillingen i dag men til jeg var ferdig så var det jo blitt mørkt;)
Jeg får ta noen bilder i morgen;)
Stoooooor kveldsklem til deg søte deg =o)

Emmas Verden sa...

..jeg har så lyst til å strikke noe fint..har kjøpt garnet..men tida strekker ikke til nå :) jeg må nok ta det igjen etter julehandelen ;)
koser meg med bilder og kloke ord her hos deg Moa..ha ei fortsatt fin uke!!!
klem Anne***

A home far away sa...

Men hej vilken fin blogg jag hittade här, ska genast titta vidare i den!

Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

☆Therese sa...

Hei igjen :) Takk for fargekoden!!
Har en hylle på rommet til snuppa som oldefaren min (laget til pappaen min) som jeg har tenkt å gi en ny farge. Den er blå nå, men jeg vil ha den lysere og mer mot den der lyse blå-turkise fargen. Husket krakken din og at jeg likte fargen, så derfor tenkte jeg at jeg like godt kunne spørre :)

Her regner det og er grått og trist i dag...
I morgen (fridagen min) går turen til Ikea, ommøbelring på gang ;0)
Ha en god dag Moa,
Klemmer

Anonym sa...

Hei søte Moa mi...

nydelig innlegg
(igjen...!)
du finner så mye
vakkert,
du har sansen
for det vakre...!

herlig...!

tenker det smakte
godt med kakao m/krem i går
jeg... mmmm....

jeg frøs så veldig da vi kom
hjem fra ridehuset isted
så nå er alle lys tent og
peisen brenner og det er
kjempe varmt her, men
jeg kooooser meg...!

ha en fin torsdagskveld,
snart skal jeg legge laptopen bort og se Hellstrøm...!

klem til deg monica

Landcharm sa...

Både kreativ og flott dame.

Crinoline sa...

Hei,Moa.Her var det masse lekkert.Tenk å kunne hekle smykket på bilde 2.Har hatt Pc trøbbel de siste dagene.Den slo seg av med ujevne mellomrom.Håper at oppdateringene har hjulpet.Klem

Unknown sa...

Moa,
thank you so-so much for the feature!